HTTP/:;Irinamateias.ro

19.08.2012

Pleonasme

  • mijloacelor mass-media: mass-media înseamnă mijloace de comunicare în masă.
  • deschiderea vernisajului: vernisaj este ceremonia de deschiderea a unei expoziţii.
  • avansa înainte: grosolănia este, cred, evidentă, de vreme ce a avansa înseamnă a înainta.

  • Adică, cu alte cuvinte...: formulare concluzivă destul de folosită prin care se afirmă aceeaşi idee în două feluri.

  • a aduce aportul: apporter, verb din limba franceză, are înţelesul de a aduce. Formularea corectă este „ a contribui”. Discutabilă este formularea " a aduce contribuţia", pe care unii autori o consideră pleonastică. Din punctul meu de vedere nu este un pleonasm. 

  • a prefera mai bine: a prefera ceva înseamnă a considera că acel lucru este perceput mai bun, mai de dorit decât altul.

  • a spune direct pe şleau: pe şleau înseamnă de-a dreptul.

  • poate fi posibil: posibil înseamnă care poate fi realizat.

  • a urma în continuare: când se afirmă că ceva urmează, se subînţelege ideea de viitor, de ceva care vine în continuarea momentului prezent.

  • continuă să rămână: dacă va continua, evident că va rămâne aşa cum e, orice ar fi în discuţie.

  • prin prisma punctului meu de vedere: prin prisma înseamnă din punctul meu de vedere.

  • poate fi admisibil: vezi explicaţia de la poate fi posibil.

  • cele mai optime: optim înseamnă cel mai bun sau foarte bun.

  • panaceu universal: panaceu reprezintă ideea de medicament care ar putea vindeca orice boală, prin urmare adăugarea adjectivului universal nu adaugă nimic la înţelesul cuvântului panaceu.

  • procentaj de 90 la sută: procent înseamnă proporţie în raport cu o sută. Varianta corectă este: o proporţie de 90 la sută. Altfel repetăm ideea de "la sută", pe care o exprimă deja cuvântul procent.
  •  
  • De aici: http://www.scientia.ro/homo-humanus/44-dificultati-ale-limbii-romane/77-pleonasme.html
  • De curand, am facut si eu o greseala. Am cautat si-am gasit cele de mai sus.

Niciun comentariu: